پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان

نمونه پيشينه تحقيق, فصل دوم پايان نامه ,چارچوب نظري پيشينه پژوهش

پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان

۱۳ بازديد ۰ نظر

پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان

دانلود پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان
پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان

پیشینه تحقیق دانش مداری سازمانپیشینه تحقیق دانش مداری سازمان - ‏دانش‏ ‏مداری‏ ‏سازمان ‏ما در عصر شگفت ‏‌‏انگیزی به سر می‏‌‏بریم که انفجار دانش نامیده می‏‌‏شود. ‏رشد د...دانلود فایل

 
"

-------

پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان
پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 36
حجم فایل: 0
قیمت: 49500 تومان

بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 36 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏دانش‏ ‏مداری‏ ‏سازمان
‏ما در عصر شگفت ‏‌‏انگیزی به سر می‏‌‏بریم که انفجار دانش نامیده می‏‌‏شود.
‏رشد دانش در سال‏‌‏های اخیر بسیار سریع بوده به گونه‏‌‏ای که در قرن بیستم، 80 درصد یافته‏‌‏های فناوری ونیز 90 درصد تمام دانش‏‌‏ها و اطلاعات فنی، در جهان تولید شده است و هر پنج سال و نیم، حجم دانش دو برابر می‏‌‏شود (افرازه، 1384: 1). این در حالی است که عمر مفید آن کمتر از چهار سال است.
‏2- 1- 2 روند تاریخی حرکت سازمان‏‌‏ها به سوی سازمان‏‌‏های دانش‏‌‏مدار
‏پروفسور ویگ (1999) جایگاه دانش را حول محورهای گوناگون به شرح ذیل مطرح نموده است (افرازه،‏ 1384: 13- 12).
‏2- 1- 2- 1 اقتصاد کشاورزی:‏
‏در این مرحله، هنوز بشر به دانش چندانی دست نیافته و مزیت رقابتی در آن، گسترش مزارع و تعداد بیشتر دام و طیور و نیز مهارت‏‌‏هایی در کاشت و برداشت محصولات بود.
‏2- 1- 2- 2 اقتصاد منابع طبیعی:‏
‏در این دوره گروه‏‌‏های کوچکی از صنعت‏‌‏گران، ارائه خدمات به مشتریان را آغاز کردند بناراین کم‏‌‏کم بشر، نیاز به دانش را تشخیص داد و اتحادیه‏‌‏ها و تجمعات کوچکی از متخصصین شکل گرفت.
‏2- 1- 2- 3 انقلاب صنعتی:‏
‏در قرون 18 و 19، تبدیل منابع طبیعی به محصولات قابل فروش و تولید محصولات بر حجم زیاد به شکل فزاینده‏‌‏ای، سازماندهی و مکانیزه و مزیت بازار سرمایه‏‌‏گذاری و به کارگیری افراد، بیشتر شد. لذا تکنولوژی بالاتری لازم بود. در این دوره دانش، قابل دسترسی و اهمیت آن روشن شده بود. ولیکن این امر، تنها در میان برخی از صاحبنظران مطرح بود.
‏2- 1- 2- 4 انقلاب محصول:‏
‏در نیمه اول قرن بیستم، پس از تولید محصولات تنوع بیشتر وضعیت کمتر، ضرورت ارائه خدمات بهتر، برای تولیدکنندگان به شکل فزاینده‏‌‏ای مطرح شد. به این دوره، مزیت رقابتی، ارائه محصولاتی بود که به لحاظ کاربرد و قیمت با بازار تطابق بیشتری داشته باشد بنابراین نسبت به عصر صنعت، دانش فردی گسترش یافت و توجه محصول در سازمان‏‌‏ها، بیشتر مطرح شد.
‏2- 1- 2- 5 انقلاب اطلاعات:‏
‏در نیمه دوم قرن بیستم، موضوعاتی چون بهینه‏‌‏سازی، توجه به محصول به همراه مزیت بازار و ارائه محصولات کاربردی‏‌‏تر با خدمات بهتر مطرح بود. با پدید آمدن فناوری اطلاعات، جمع‏‌‏آوری گسترده‏‌‏تر اطلاعات و تبادل آن
‏‌‏ها بین شرکت‏‌‏ها و تأمین‏‌‏کنندگان و مشتریان، بیش از پیش امکان‏‌‏پذیر شد به گونه‏‌‏ای که نظام‏‌‏های مدیریت جامع. Total quality management (TQM)
‏ و تولید به هنگام. Just in time
‏، کنترل‏‌‏های خودکار و غیره عملاً مشاهده می‏‌‏شد. به این ترتیب، با پدید آمدن کارت‏‌‏های اعتباری، شکل معاملات تجاری و تبادلات مالی و نقش مردم از کارهای بدی به کارهای پشت میزی تغییر یافت اما با وجود این، هنوز کارهای کاملاً فکری و دانشی، جایگاه خود را نیافته‏‌‏اند.
‏2- 1- 2- 6 انقلاب دانش:‏
‏در یکی دو دهة اخیر دانشمندان اذعان داشتند که اساس رقابت در حال تغییر بوده و موفقیت سازمان‏‌‏ها به سمت میزان تأکید و توجه آنان بر دانش مرتبط است. این مسأله بسیاری از سازمان‏‌‏های پیشرفته را بر آن داشت تا دانش را در سازمان خود مدیریت کرده آن را به بهترین شکل ممکن، مورد استفاده قرار دهند. همچنین تأکید و توجه بیشتر بر منابع انسانی که تولیدکنندگان و عاملان اصلی دانش در سازمان هستند، به ویژه در زمینه تسهیم دانش و فرهنگ سازمانی که جریان دانش در داخل سازمان را شکل می داد مورد توجه ویژه‏‌‏ای قرار گرفت.
‏2- 1- 3 مفهوم داده‏‌‏ها، اطلاعات و دانش:‏
‏پیش از آن که به بررسی مدیریت دانش مدیریت دانش مشتری پرداخته شود، لازم است تا تفاوت‏‌‏های بین داده، اطلاعات و دانش مشخص شود. دانش یک مفهوم چند وجهی و با معانی چند لایه است. تاریخ فلسفه از دوره یونان باستان را می‏‌‏توان به عنوان تحقیق بی‏‌‏پایان در مورد شناخت معانی دانش دانست.
‏اندیشمندان پیشین، دانش را دارای یک ماهیت مطلق، ایستا و غیرانسانی می‏‌‏دانستند در حالی که مؤخرین، دانش را به عنوان یک فرایند پویای انسانی برای تصدیق اعتقادات فردی به عنوان بخشی از اشتیاق او برای ‏«‏حقیقت‏»‏ می‏‌‏دانند (کریمی، حق تالی،1389: 7).به زعم صاحبنظران، تفاوت های بین داده، اطلاعات و دانش به اختصار به شرح ذیل بیان می گردد (Dalker برای مشاهده توضیحات فایل  پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود پیشینه تحقیق دانش مداری سازمان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.